דף הבית > מידע מקצועי > כל הצעדים בדרך אל תקן ISO 27001

כל הצעדים בדרך אל תקן ISO 27001

מהו תקן ISO 27001?

תקן ISO 27001 הוא התקן הבינלאומי המסדיר את כלל השלבים והקריטריונים להקמת מערכת לניהול אבטחת מידע. מערכות אלו מאפשרות לבנות כלי היררכי ומקיף שיאפשר לארגון שלך לנהל באופן אופטימלי את מערכות האבטחה המגנות על הנתונים והנכסים הדיגיטליים של החברה שלך תוך שיפור מתמיד.

בסופו של יום, מערכת ניהול אבטחת מידע היא החלטה אסטרטגית יקרת ערך המאפשרת המתמקדת במגוון תהליכים ונכסים בעסק שלך ומסייע לך להפחית סיכונים ולשמור טוב מאי פעם על כל המידע יקר הערך שלך.

התקן מתמקד בשלושה היבטים מרכזיים בהגנה על נכסי המידע שלך:

סודיות (Confidentiality):

כלל האסטרטגיות המבטיחות שהמידע שלך יהיה נגיש אך ורק לגורמים שהורשו לכך ושהוגדרו על ידי בעלי הנכסים הרלוונטיים.

אמינות (Integrity):

השיטות המאפשרות שמירה על שלמות המידע ודיוקו, לרבות השיטות בהן מעובד המידע.

זמינות (Availability):

הקריטריונים להבטחת יעילות הגישה אל הנתונים ושמירה על זמינות אופטימלית מכל מקום ובכל זמן בו משאבים אלו נדרשים.

ISO 27001

 

מדוע חשוב להטמיע את תקן ISO 27001 בארגונך?

הקמת מערכת ניהול אבטחת מידע בהתאם לתקן ISO 27001 תאפשר לך ליהנות ממספר יתרונות בולטים.

  • יתרון תחרותי – הלקוחות שלך יקבלו את האמון והביטחון הנדרשים כדי להפקיד את הנתונים שלהם בידיך בידיעה שהם מוגנים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
  • צמצום עלויות – ההשקעה במערכת מצמצמת סיכוני אבטחה שעשויים לעלות כסף רב.
  • ייעול ניהול הסיכונים שלך – המערכת מסייעת לך לבנות צפי ברור לסיכונים ולהיערך להם מבעוד מועד.
  • שיפור מתמיד של תהליכי הארגון שלך – השימוש בתקן יאפשר לך לבחון טווח רחב של תהליכים ולבצע אופטימיזציה מתמדת.

כיצד מתבצע תהליך ההסמכה לתקן ISO 27001?

חשוב שנבין – תמיכת הדרג הניהולי ומעורבותו הן חיוניות להצלחת הפרויקט. רק על ידי קביעת מדיניות מסודרת והצבת יעדים על ידי ההנהלה, ניתן יהיה ליישם תהליכים עסקיים נכונים אותם תשרת המערכת, להגדיר תפקידים ולהקצות את המשאבים המתאימים כדי להבטיח שאכן יתבצע שיפור מתמיד. תהליך ההסמכה לתקן מתבצע בהתאם לשלבים הבאים:

 

מיפוי וסיווג נכסי הנתונים בארגון:

בשלב הראשוני ביותר, נתחיל למפות את כלל הנכסים הדורשים הגנה בארגון שלך. כחלק ממיפוי זה נסווג את אופי הנכס – בין אם מדובר בשרת, במכשיר דיגיטלי פיזי, מדפסת, תוכנה או כל תהליך דיגיטלי אחר.

בנוסף, נסווג את מיקום הנכס, רמת הסיווג שלו בהתאם למודל הסודיות, אמינות והזמינות, את שגרת הגיבוי הקיימת, את הרישיון הרלוונטי ואת הערך של הפתרון לפעילות העסקית.

 

הערכת סיכונים:

לאחר שנסווג את כלל הנכסים, יהיה עלינו לבצע הערכת סיכונים מושכלת שתתווה את המסלול לתכנון המערכת.

ISO 27001

 

הטמעת תהליך שיפור מתמיד – PDCA:

תכנית הטיפול בסיכונים מתחלקת למספר שלבים:

תכנון – הקמת המערכת:

בשלב זה, יסייעו לך המומחים של הרמטיקון להציב את יעדי האבטחה ולהגדיר את הדרישות הספציפיות של הארגון שלך. יחד, נגדיר יעדים ונתווה מדיניות אבטחה מסודרת על פי יעדים אלו והרגולציה החלה בתחום שלך, תוך שיפור אבטחת המידע וניהול סיכונים אחראי.

ביצוע – יישום המערכת:

בשלב הבא, ניישם את הקווים המנחים של המדיניות שהתווינו, כולל התוויית תהליכים וביצוע בקרות.

בדיקה – סקירת המערכת:

לבסוף, נבצע הערכה של ביצועי המערכת באופן מדיד וניתן למעקב. כחלק מכך, נבצע תרגיל מצב חירום ונפקיד בידיך דו"ח ממצאים שישמש אותך להמשך הדרך.

פעולה – שימור ושיפור המערכת:

לאחר ביצוע הביקורת הפנימית, נבצע פעולות לשיפור ודיוק הביצועים בהתאם לדו"ח, תוך מחויבות לשיפור מתמיד באופן שוטף.

ISMS 27001

 

יישום תוכנית לטיפול בסיכונים:

לאחר שיזוהו כלל יעדי האבטחה והסיכונים הפוטנציאליים, תוך לקיחה בחשבון של תחומי האחריות, הגורמים האחראיים והתקציב, נתחיל ביישום התוכנית על פני כלל המערכת, לרבות:

 

בניית תיעוד מסודר:

יש לנסח מסמכי תיעוד ומדיניות מסודרים בתחום ניהול אבטחת המידע בארגון. כחלק מכך, יוגדרו במסמכים אלו יעדי המערכת ומדיניות אבטחת המידע, יותוו כלל נהלי אבטחת מידע, מועדי הבקרות הפנימיות ואופן ביצועם, ניסוח דו"חות הערכת סיכונים ומתווה הטיפול בסיכונים ומתווה מתודולוגי להערכת סיכונים.

 

ביצוע מבדק הסמכה:

לאחר ביצוע ביקורות פנימיות, התאמות ודיוק יעדי המערכת וביצוע תיעוד מסודר, נוכל להתחיל בביצוע המבדק להסמכה לתקן ISO 27001. במסגרת התהליך, ינותח לעומק מתווה הטיפול בסיכוני אבטחת המידע של הארגון שלך וייבחנו כלל התהליכים המערבים את נכסי המידע שלך כדי לוודא שהם מותאמים לנהלים ותהליכי העבודה בארגון.

כמו כן, תיבדק מודעות העובדים לנהלים ולאופן תפעול המערכת ולבסוף, נפקיד בידיך דו"ח המסכם את כלל הממצאים מהמבדק. ככל שהארגון יעמוד בכלל הדרישות, נטפל בכל התהליך הבירוקרטי הנדרש עד לקבלת תעודת תקן ISO 27001.

 

מקדמים יחד איתך שיפור מתמיד בארגון:

גם לאחר קבלת התעודה, אנו ממשיכים ללוות אותך ומסייעים לך לשפר את אפקטיביות מערכת ניהול אבטחת המידע שלך. יחד, נמשיך לדייק את מדיניות אבטחת המידע, נגדיר יעדים חדשים, נערוך ביקורות פנימיים ונסייע לך לחתור באופן מתמיד למצוינות בארגון עם מערך של פעולות מתקנות המותאמות במיוחד לצרכים שלך.

אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום וללמוד כיצד צוות הרמטיקון יסייע לך לקדם את מדיניות אבטחת המידע שלך בהתאם לרגולציות הקפדניות והמתקדמות ביותר.

טופס תחתון

מעוניינים לקבל ייעוץ להטמעת תקן ISO 27001?

Fill in your information or contact us and we'll be happy to be at your service!
  • טלפון

    03-9450630

  • Mordechai Rozanski 18
    Rishon Lezion

  • Sun - Thu
    08:00-17:00