דף הבית > מידע מקצועי > מהם ההבדלים העיקריים בין תקן ISA/IEC 62443 ל-ISO/IEC 27001?

מהם ההבדלים העיקריים בין תקן ISA/IEC 62443 ל-ISO/IEC 27001?

השאירו פרטים כאן לקבלת מידע טלפוני אודות תקן IEC 62443 או התקשרו ל- 03-7176281

עולם תקינת אבטחת המידע מכיל מגוון רגולציות ותקנים, בהתאם לתחומי פעילות שונים.

הסמכה לתקן כזה או אחר תלויה במספר פרמטרים, כגון תחום פעילות, אפיון השוק (ארה"ב, אירופה, מזרח) והרגולציה הרלוונטית. עם זאת, למרבית התקנים מכנה משותף דומה, המכיל מיסוד של תהליכי ניהול אבטחת מידע (ISMS).
לאחר מהפכה של השנים האחרונות במודעות הארגונים לסיכוני סייבר ואבטחת מידע בעיקר בתחום ה-IT בתצורותיו השונות, בתקופה האחרונה נראה שתוקפים רבים ממקדים את התקיפות שלהם בעולמות התפעוליים – OT ואיתם גם אפיון טכנולוגיות ותהליכי ההגנה המתאימים וניסוח רגולציות מתאימות, כדוגמת מערך הסייבר, והמשרד להגנת הסביבה.

מכיוון שתקן ISO 27001 הוא התקן הנפוץ ביותר והמוכר יותר, חשוב להכיר את המרכיבים הספציפיים שמבדילים בינו לבין תקן IEC 62443.

IEC 62443 ו-ISO/IEC 27001 הם שני תקנים מוכרים בינלאומיים המספקים הנחיות ושיטות עבודה מומלצות להבטחת האבטחה והאמינות של מערכות ותהליכים בהקשרים שונים. בעוד ששני התקנים חשובים להבטחת האבטחה והשלמות של מערכות תעשייתיות ומידע, יש להם מיקודים ודרישות שונות.

ISO/IEC 27001 הוא תקן בינלאומי המפרט מסגרת להקמת, יישום, תחזוקה ושיפור מתמיד של מערכת ניהול אבטחת מידע (ISMS). הוא נועד להגן על הסודיות, היושרה והזמינות של המידע ומתן גישה שיטתית לניהול מידע רגיש של החברה כך שיישאר מאובטח. הוא מכסה אנשים, תהליכים ומערכות IT על ידי יישום תהליך ניהול סיכונים ונותן המלצות כיצד יש לבנות ניהול אבטחת מידע, אילו בקרות יש ליישם וכיצד למדוד את האפקטיביות של ה-ISMS.

מצד שני, IEC 62443 הוא תקן בינלאומי המפרט דרישות לתכנון, אינטגרציה ותחזוקה מאובטחת של מערכות בקרה בסביבות אוטומציה ובקרה תעשייתיות. מטרתו היא להבטיח את האבטחה והשלמות של מערכות בקרה תעשייתיות, כגון אלו המשמשות בייצור, ייצור חשמל ומגזרי תשתית קריטיים אחרים. התקן מספק סט מקיף של דרישות אבטחה ושיטות עבודה מומלצות להגנה על מערכות אלו מפני מגוון רחב של איומי סייבר, כולל גישה לא מורשית, שיבוש והפרעה.

לסיכום, IEC 62443 מתמקד באבטחת מערכות בקרה בסביבות תעשייתיות, בעוד ISO/IEC 27001 מתמקד בהקמת ותחזוקה של מערכת ניהול אבטחת מידע.

שני התקנים מספקים הנחיות ושיטות עבודה מומלצות להבטחת האבטחה והאמינות של מערכות ותהליכים בהקשרים שונים, אך הם מותאמים לסוגים שונים של מערכות וסביבות. ארגונים המפעילים מערכות בקרה תעשייתיות, כמו גם מערכות מידע, צריכים לשקול ליישם את שני התקנים כדי להבטיח הגנה מקיפה מפני איומי סייבר.

טופס תחתון

מעוניינים להתייעץ עם מומחי אבטחת המידע שלנו?

Fill in your information or contact us and we'll be happy to be at your service!
  • טלפון

    03-9450630

  • Mordechai Rozanski 18
    Rishon Lezion

  • Sun - Thu
    08:00-17:00